Pijler 2: Professionele begeleidingstrajecten - Evi Foundation
374
page-template-default,page,page-id-374,mega-menu-top-navigation,mega-menu-popup-navigation,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Professionele Begeleidingstrajecten

Naast tegenvallend resultaat, of tijdelijke problematiek die met behulp van remedial teaching kan worden verholpen, is er ook een grote groep leerlingen waarbij een gedragsprobleem of psychische aandoening de reden van uitval is. Denk aan een autisme spectrum stoornis die niet gediagnostiseerd is. Vaak komen deze leerlingen in school niet aan bod of erger, ze komen thuis te zitten. Het aantal thuiszitters (leerlingen die langer dan drie maanden geen onderwijs krijgen) daalt niet en dat is een probleem, zegt het kabinet (bron: rijksoverheid). Rode draad is de lastige zoektocht naar maatwerk in het onderwijs. Met psychologen en gedragswetenschappers worden deze leerlingen voorbereid op een terugkeer naar school. Evi werkt samen met professionele begeleiders en de juiste instituten om onderzoeken en intelligentietests af te nemen. Met uiteindelijk doel: zorgen voor instroom.

Doelstelling: professionele begeleiding en diagnostisering van zorgleerlingen, waardoor maatwerk aangeboden kan worden. Hierdoor wordt een grote groep leerlingen geholpen en kunnen thuisblijvers uiteindelijk weer terugkeren binnen scholen.